Regulamin

Regulamin III MnO Warownia

Błądzim, 12-13.09.2015r. 

 

V Runda Pucharu Borów Tucholskich w Imprezach na Orientację

 

1. Zespół organizacyjny


Organizator - Krzysztof Nowak
Współorganizator - SKPT Gdańsk
Kierownik imprezy - Krzysztof Nowak
Budowa tras - Krzysztof Nowak (TZ, TD, TM, TJ, TTT, TR), Karolina Choroś (TT)

 

2. Sponsorzy i partnerzy 

 

Powiat Świecki, Gmina Lniano, drukarnia „Akwilon”, „Czas Świecia", Pomorska Komisja Imprez na Orientację  

 

3. Baza zawodów, dojazd 

Bazą zawodów dla tras dziennych (TZ, TM, TJ, TD, TR) będzie Szkoła Podstawowa w Błądzimiu w pow. świeckim, natomiast dla tras nocnych świetlica wiejska w Błądzimiu. Dojazd do miejscowości Błądzim autobusem PKS odjeżdżającym spod stacji PKP Laskowice Pomorskie i PKP Terespol Pomorski lub ze Świecia, jak również pociągiem ze stacji Bydgoszcz Główna lub Czersk. W Błądzimiu jest przystanek kolejowy i jeżdżą tam pociągi Arriva.

 

4. Noclegi 

Uczestnicy trasy rowerowej, mającej status aspiranta do Pucharu Polski, będą mogli skorzystać bezpłatnie z noclegu z piątku na sobotę, jak również z soboty na niedzielę w świetlicy wiejskiej w Błądzimiu. Z noclegu z soboty na niedzielę będą mogli także skorzystać w świetlicy uczestnicy pieszych tras nocnych.

 

5. Forma i kategorie

 TZ (zaawansowani), „Portland Jail Blazers” – dzienna, zespoły 1-2 osobowe, dystans ok. 11 km, zaliczana do klasyfikacji PBT, mapy solidnie przekształcone, kombinowane.

 TD (drużynowa), „King Kong w Nowym Jorku” – dzienna, zespoły 2-10 osobowe, dystans ok. 8 km. Trasa rekreacyjna, dla osób, które traktują marsze na orientację głównie jako formę przyjemnej przechadzki po lesie, jak również dla początkujących.

 TJ (juniorska), „Shaq Attack!” – dzienna, zespoły  1–2 osobowe, młodzież szkół średnich, dystans ok. 7,5 km, zaliczana do klasyfikacji PBT, mapy kombinowane o niepełnej treści.

 TM (młodzieżowa), „Wait a minute Mister Postman” – dzienna, zespoły 1–2 osobowe, młodzież szkół gimnazjalnych, dystans ok. 7 km, zaliczana do klasyfikacji PBT, mapy kombinowane o niepełnej treści. 

TR (rowerowa), „Arogant Sir Charles” – dzienna w formie scorelaufu (punkty wagowe), zespoły 1–2 osobowe, dystans ok. 140 km, zaliczana do klasyfikacji PBT, trasa ma także status aspiranta do Pucharu Polski w Rowerowych Maratonach na Orientację, mapa pełna, limit czasu 8 godzin. 

TT (trasa turystyczna), „Hej, hej, tu NBA!” – nocna, zespoły 1–3 osobowe, dystans ok. 21 km, zaliczana do Pucharu Woj. Pomorskiego w Długodystansowych Imprezach na Orientację (DInO) w kat. T, mapy pełne, kolorowe w skali 1:25 000. 

T(T)T (trasa torturystyczna), „Bad Boy” – trasa nocna, zespoły  1–3 osobowe, dystans ok. 31 km,     zaliczana do Pucharu Woj. Pomorskiego w Długodystansowych Imprezach na Orientację (DInO) w kat. E, mapy pełne, kolorowe w skali 1:25 000

6. Punktacja i sędziowanie


W kategorii TZ, TJ, TM i TD punktacja będzie prowadzona zgodnie z „Zasadami punktacji i współzawodnictwa w turystycznych imprezach na orientację PTTK”, z następującym zastrzeżeniem:
  •  Błąd w pomyleniu lokalizacji PK z wycinka z PK w planie mapy będzie karany jak PM (30 punktów karnych) + BPK (90), a nie standardowo, czyli OP (10) + ewentualnie PS (25), o ile pomyłka będzie istotna.
Szczegółowy komunikat na temat punktacji i sędziowania na trasach nocnych (TT i TTT) ukaże się na kilka dni przed zawodami. Będzie też wywieszony w bazie zawodów. Oczywiście będzie on także oparty o „Zasady punktacji i współzawodnictwa w turystycznych imprezach na orientację PTTK”, więc żadnych wielkich rewolucji tu nie należy się spodziewać. W sporach regulaminowych ostateczny głos należy do organizatora. W przypadku równej liczby punktów karnych drużyn na podium, o przyznaniu pucharów/medali decyduje czas przyjścia na metę. Trasa TR będzie rozgrywana na podobnych zasadach jak Harpagan, czy Borowiacki.

 

7. Ramowy program zawodów  

 

 Sobota, 13 września 2014 r.

Start trasy TR o godz. 11:00, meta o 19:00. Starty tras TZ, TJ, TM i TD nastąpią przypuszczalnie w godzinach 9:00 - 10:30. Sekretariat będzie czynny od ok. godz. 8:00. Zakończenie imprezy dla uczestników tras dziennych (dekoracja najlepszych itp.) w godz. 14:30 - 18:30 w zależności od trasy.
Sekretariat tras nocnych będzie czynny od godz. 18:00, a starty nastąpią ok. godz. 19:00. Informacje zostaną doprecyzowane wkrótce.

    Niedziela, 13 września
Meta tras nocnych zostanie zamknięta ok. godz. 8:00, a zakończenie imprezy nastąpi ok. godz. 10:00.

8. Zgłoszenia i wpisowe 

 

Zapisy na wszystkie trasy będą prowadzone w systemie elektronicznym na stronie http://marszwarownia.blogspot.com/. W celu zapisania się na trasę należy wypełnić elektroniczny formularz zapisowy. 

 

Wpisowe TT, TTT

Osoby, które zapiszą się i uiszczą opłatę startową do dnia 1 września (wtorek) obowiązuje wpisowe 28 zł. (liczy się data wpływu ww. kwoty na konto organizatora). Osoby zapisane (i opłacone) po tym terminie, ale nie później niż 7 września (poniedziałek), do godz. 18:13, obowiązuje wpisowe w kwocie 32 zł.  Z dniem 7 września, godz. 18:13:00 formularz zapisowy przestaje działać i istnieje już tylko możliwość zapisania się na trasę w bazie zawodów w dniu zawodów, przy czym opłata wzrasta do 40 zł. i nie gwarantuje się pełnych świadczeń. 

 

Wpisowe TR

Osoby, które zapiszą się i uiszczą opłatę startową do dnia 1 września (wtorek) obowiązuje wpisowe 40 zł. (liczy się data wpływu ww. kwoty na konto organizatora). Osoby zapisane (i opłacone) po tym terminie, ale nie później niż 7 września (poniedziałek), do godz. 18:13, obowiązuje wpisowe w kwocie 45 zł.  Z dniem 7 września, godz. 18:13:00 formularz zapisowy przestaje działać i istnieje już tylko możliwość zapisania się na trasę w bazie zawodów w dniu zawodów, przy czym opłata wzrasta do 60 zł. i nie gwarantuje się pełnych świadczeń. 

Uwaga!!! W przypadku uczestników trasy TR, którzy w tym roku mają co najmniej dwa starty w zawodach PBT (w dowolnej kategorii) lub w zeszłym roku albo w roku 2013 mieli co najmniej 3 starty w zawodach PBT, obowiązuje niższe wpisowe – odpowiednio 17, 22 i 32 zł (w zależności kiedy dokonana zostanie wpłata). 


Wpisowe TZ, TJ, TM, TD
Osoby, które zapiszą się do dnia 7 września (poniedziałek), do godz. 18:13 obowiązuje wpisowe 10 zł (którego nie trzeba uiszczać przelewem, można zapłacić w bazie zawodów, choć w miarę możliwości uprasza się o dokonywanie przelewów). Z dniem 7 września, godz. 18:13:00 formularz zapisowy przestaje działać i istnieje już tylko możliwość zapisania się na trasę w bazie zawodów w dniu zawodów, przy czym opłata wzrasta do 15 zł. i nie gwarantuje się pełnych świadczeń.
Opłatę startową należy uiszczać na konto organizatora: 
17 1020 1811 0000 0502 0095 8769, Bank PKO BP, Oddział 3 w Gdańsku,
Nazwa właściciela rachunku: Krzysztof Nowak, ul. Szczecińska 15/3, 80-392 Gdańsk
W tytule przelewu należy wpisać „Opłata startowa InO Warownia” + nazwa trasy + imię i nazwisko (imiona i nazwiska) osób, za które uiszczana jest opłata.

 

 9. Świadczenia

Mapa dla każdego uczestnika (kolorowe, sztywne), pamiątkowa naklejka, drożdżówka, woda mineralna, ciepły posiłek i kąt do spania dla uczestników tras T(T)T i TT i TR, puchary, medale i dyplomy dla najlepszych, możliwe nagrody rzeczowe dla najlepszych na trasach TT, TTT i TR, protokół w formie elektronicznej.

 

10. Kontakt do organizatora

W razie pytań, wątpliwości, wniosków należy pisać do organizatora na adres mailowy krzysiu.novak@gmail.com lub dzwonić 506-582-471.

11. Postanowienia końcowe 

 

Informacje nt. minut startowych dla tras TT i TTT dostępne będą na trzy dni przed zawodami na stronie internetowej http://marszwarownia.blogspot.com/ i www.pbt.turystyka.pl.

Osoby, które nie stawią się na starcie w swojej minucie, otrzymują pierwszą wolną minutę startową.

Zawody odbędą się bez względu na pogodę.

Zawodnicy ubezpieczają się we własnym zakresie.

Zawodnicy startują na własną odpowiedzialność.

Ostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatorów.

Za szkody wyrządzone wobec uczestników jak i osób trzecich organizator nie odpowiada.

Więcej informacji na stronie www.pbt.turystyka.pl i http://marszwarownia.blogspot.com/